HIVokryzja
Dodany dnia: 28.07.2015
Fundacja Studio Psychologii Zdrowia rusza ze swoją nową kampanią społeczną "HIVokryzja. Wyleczmy się". Akcja ma na celu eliminowanie uprzedzeń związanych z potencjalnymi grupami objętymi problematyką HIV i AIDS.
Kampania jest odpowiedzią na niepokojące wyniki badań pokazujące, że świadomość Polaków dotycząca HIV jest bardzo mała. Z badań profesora Zbigniewa Izdebskiego "Seksualność Polaków 2011", wynika, że aż 20 proc. badanych twierdzi, że HIV można się zakazić, dotykając osoby chorej na AIDS. Prawie tyle samo osób (25 proc.) uważa, że możliwe jest to podczas wspólnie spożywanych posiłków z osobami chorymi, a 51 proc. jest przekonanych, że do zakażenia może dojść na skutek korzystania z publicznych toalet. Według sondażu Stigma Index 2011, 20 proc. osób żyjących z HIV doświadczyło wykluczenia ze spotkań i wydarzeń towarzyskich, 14 proc. osób zostało odrzuconych przez rodziny, a 13 proc. musiało zmienić miejsce zamieszkania.
Autorzy kampanii przekonują, że prawdziwym problemem, jest nie tyle sama choroba, co stygmatyzacja społeczna i dyskryminacja, która towarzyszy zakażeniu. Panuje bowiem przekonanie, że choroba ta dotyczy głównie osób z tzw. "marginesu społecznego".
Dowiedz się więcej o kampanii "HIVokryzja. Wyleczmy się" (kliknij)
Źródło: www.onet.pl